bip logo 240x300fb logoepuaplogo

eco harmonogram logo  Google Play logo.svg 

                                     

ELBIO LOGO

Szanowni mieszkańcy,

w związku z szerokim zainteresowaniem właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi w sprawie skorzystania ze zwolnienia (dla właścicieli kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym) w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 3,00 zł od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość informujemy, iż w razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który oświadczył o samodzielnym kompostowaniu odpadów:

1) nie posiada kompostownika przydomowego lub

2) nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, lub

3) uniemożliwia dokonanie oględzin nieruchomości, w celu weryfikacji posiadania kompostownika

- to w drodze decyzji, traci prawa do zwolnienia z części opłaty. Następuje to od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z przesłanek, o których mowa w pkt 1-3.

Ponowne skorzystanie ze zwolnienia, może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stała się ostateczna, i wymaga złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Celem prawidłowego kompostowania odpadów określono następujące wymagania dotyczące kompostowania bioodpadów
stanowiących odpady komunalne w przydomowych kompostownikach na terenie
nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi:

1) w przydomowym kompostowniku kompostuje się wyłącznie odpady wytworzone
na danej nieruchomości;
2) proces kompostowania może być prowadzony:
a) w kompostownikach ogrodowych z tworzywa sztucznego albo metalowego, lub
b) w drewnianych kompostownikach o budowie ażurowej, wykonanych z desek
lub belek, ułożonych tak, by zapewnić dostęp powietrza do warstw kompostu, lub
c) w formie pryzmy, gdzie materiał biodegradowalny układa się warstwowo.
3) przydomowe kompostowniki muszą zapewnić prawidłowy proces kompostowania
odpadów w warunkach tlenowych w okresie całego roku.

Należy również pamiętać, iż niezbędne jest zgłoszenie tego faktu poprzez złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wzór deklaracji dostępny jest pod adresem http://eko7.krotoszyn.pl/index.php/deklaracje oraz w siedzibie Związku i biurach terenowych)

O tym jak kompostować odpady można dowiedzieć się TUTAJ


JAK SEGREGOWAĆ BIOODPADY? (celem powiększenia informacji należy kliknąć w poniższą miniaturę)

BIO


 segregacja i co dalej


 

Jak wysłać pismo ogólne do urzędu na ePUAP?

Kto może skorzystać z usługi

Każdy, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.

Potrzebny ci do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.

Kiedy wysłać pismo

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
  7. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
  8. Czekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu.

Więcej informacji znajduje się pod adresami:

https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/

https://epuap.gov.pl/wps/portalo

Oprócz wysłania pisma istnieje możliwość wysłania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzez specjalnie przygotowane wzory - nie trzeba już pobierać deklaracji w formacie word/pdf tylko można skorzystać z gotowego szablonu dla:

1. NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE

2. NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE

Poniżej przedstawiamy skróconą instrukcję wysłania deklaracji (należy kliknąć w poniższą miniaturę):

wypełnianie deklaracji


 

Ochrona danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: RODO), uprzejmie informujemy, że:

  1. administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Związek Międzygminny „EKO SIÓDEMKA”, adres siedziby: ul. Kołłątaja 7, 63-700 Krotoszyn, kontakt mailowy: eko7[at]krotoszyn.pl lub telefoniczny: (48 62) 722-66-32;
  2. w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych, pod adresem mailowym: iod[at]eko7.krotoszyn.pl;
  3. każdorazowo podczas pozyskiwania danych osobowych zostaną Państwo poinformowani o celu, podstawie prawnej i okresie przetwarzania danych osobowych;
  4. Państwa dane osobowe przetwarzamy po to by wypełnić obowiązki wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c RODO), przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane (np. podatkowe) lub po wyrażeniu przez Państwa dodatkowej zgody;
  5. zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np.  podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa w oparciu o stosowną podstawę prawną.
  6. administrator nie ma zamiaru przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej;
  7. mają Państwo prawo dostępu do treści Swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody.
  8. w trakcie przetwarzania danych osobowych żadne decyzje dotyczące Państwa nie będą zapadać automatycznie oraz nie będą tworzone żadne profile, co oznacza, że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
  9. jeśli stwierdzą Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza RODO, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);

Dodatkowe informacje