Jak wysłać pismo ogólne do urzędu na ePUAP?

Kto może skorzystać z usługi

Każdy, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.

Potrzebny ci do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.

Kiedy wysłać pismo

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne
  3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
  6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
  7. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
  8. Czekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu.

Więcej informacji znajduje się pod adresami:

https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/

https://epuap.gov.pl/wps/portalo

Oprócz wysłania pisma istnieje możliwość wysłania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzez specjalnie przygotowane wzory - nie trzeba już pobierać deklaracji w formacie word/pdf tylko można skorzystać z gotowego szablonu dla:

1. NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE

2. NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE

Poniżej przedstawiamy skróconą instrukcję wysłania deklaracji (należy kliknąć w poniższą miniaturę):

wypełnianie deklaracji


 

Dodatkowe informacje